Was Ihnen dieses Hotel bietet:
Hotelbeschreibung Al Wadi Hotel
Al Wadi Hotel is located in the ancient maritime capital of Oman; Sohar, which is home to legendary Sindbad the Sailor.
210 km from the capital city of Muscat, surrounded by natural wonders and historical sites, Sohar has been voted the most picturesque city in the Middle East.
Take time to explore the Wadis and the Sohar Fort, one of the largest in Oman, en route to the Al Wadi Hotel, which is strategically located on the Muscat-Dubai highway along the Batinah coast, an area identified for its richness in heritage and culture. Managed by the Aitken Spence Hotels Group, the property has 78 standard rooms and a combination of bars and restaurants, recreational facilities and a conference room - all under one roof.
Dining: Al Sallan Restaurant: all day restaurant located at the lobby level,stretches out to the pool terrace. Serves delectable multinational cuisine (Arabic, Chinese, Indian and Continental) breakfast, lunch and dinner. Open 6.00 am till 11.00 pm. The Oasis Restaurant: A traditional Arabic Bar featuring live performance by professional Arabian artistes. Serves all kinds of beverages snacks. Open 8.30 pm till 2.30 am. Timing extended on weekends. Al Majaz Club Bar: A unique place with games like darts&pool. Entry limited for members&in house guest only.Serves Snacks&beverages. Open 6.00 pm till 1.30 am. Al Waqhbah Bar: ground floor featuring live entertainment Asian artistes. Serves beverages snacks.Open from 12.00 pm to 3.00 pm and 6.00 pm till 1.30 am. Timings extended on weekends. Rezeptionszeiten: Jeden Tag: von 00:00 bis 00:00 UhrDaten des Hotels
Gesamtanzahl Zimmer 80, Anzahl Einzelzimmer 80, Anzahl Doppelzimmer 80, Anzahl Zimmer mit Klimaanlage 80, Hotel ganzjährig geöffnet, Rezeption 24 Stunden besetzt, Frühester Check-in 12:00, Spätester Check-out 12:00, Englisch sprechendes Personal tagsüber, Englisch sprechendes Personal nachts, Hotel, Ferienhotel, Ferienanlage, Nichtraucherzimmer 5
AdresseKarte anzeigen
Al Barakat Street 459, 311 Sohar , Oman
Entfernungen
Servicezeiten
Rezeption:
01:00 bis 01:00 Uhr besetzt
Rezeption am Wochenende:
01:00 bis 01:00 Uhr besetzt
Frühester Check-in:
13:00 Uhr
Spätester Check-out:
13:00 Uhr
Hotelausstattung
- Empfangshalle (Lobby)
- Parkplatz ist gesichert
- Restaurants (Anzahl) 2
- Außen-Schwimmbad
- Feuermelder
- Rauchmelder
- WLAN im öffentlichen Bereich Gebühr pro Std. 0 OMR Gebühr pro Tag 0 OMR
- Frühstück von 08:00 Uhr bis 10:00 Uhr
- Halal-Kost verfügbar
- Vegetarische Verpflegung verfügbar
Zimmerausstattung
- Satelliten-TV
- TV Fernbedienung
- Minibar
- Bügeleisen+Bügelbrett
- Klimaanlage zentralgesteuert
- Klimaanlage individuell regelbar in 78 Zimmern
- Badezimmer mit Dusche
- Notfall-Information
- Fluchtwegkarte
- TV mit internationalem Nachrichtensender
Serviceleistungen im Hotel
- Autovermietung
- Parkplatz direkt am Hotel
- Nutzung eines Internet-Terminals im Hotel
- WLAN im Zimmer
- Wechsel der Handtücher alle 1 Tag(e)
- Wechsel der Bettwäsche alle 1 Tag(e)
Lage des Hotels
Im Durchschnitt wurde das Al Wadi Hotel mit 8,2 von 2 ehemaligen Gästen bewertet.
Der Check-in ist ab 13:00 Uhr möglich.
Im Al Wadi Hotel muss man bis 13:00 Uhr das Zimmer verlassen.
Der nächste Flughafen ist 176,21 Kilometer vom Al Wadi Hotel entfernt.
Das Al Wadi Hotel verfügt über ein Restaurant.
Kostenloses WLAN im Zimmer ist im Preis mit inbegriffen.
Die Zimmer im Al Wadi Hotel sind mit einer Klimaanlage ausgestattet.
Im Al Wadi Hotel wird das Frühstück von 08:00 bis 10:00 serviert.
Es ist möglich die Buchung bis 18 Uhr am Anreisetag kostenlos zu stornieren.
Die Rezeption ist wie folgt besetzt:
- Unter der Woche: 24 Stunden besetzt
- Am Wochenende: 24 Stunden besetzt
Das Hotel bietet folgende Bezahlmöglichkeiten:
- Visa
- Eurocard/Mastercard
- American Express
Bewertungen zu Al Wadi Hotel
The staff is very friendly and helpful. Hotel is close to the city and to the main industry area. nice restaurant and good food.
I was lucky to get a room next to the pool. This rooms seem to be different from others, that is nice and quiet. There are rooms/appartments in another building which I don't want to recommend unless they are renovated and brought up to the standard like in the main building (with TV in the room, telephone). As for the performance of the staff it would help to update the technology like software and wireless internet. It took me 40 minutes until the bill was ready and it was not the fault of the staff but the software. Wireless internet was very very weak. Not usable for business activity.